onsdag 2 februari 2011

Jing

I en klass på min skola har jag dragit igång ett projekt där eleverna ska arbete i Photo story. Vi har under några lektioner arbetat med hur man kan hitta bilder och musik på nätet. Senaste gången hade jag genomgång kring hur man kan använda Photo story och eleverna fick sedan möjlighet att testa. Efter att lektionerna var över valde jag att göra några Jing-filmer, på det som jag gått igenom. Filmerna lade jag sedan ut på elevernas läroplattform så de kunde repetera hemma till nästa gång.

Unable to display content. Adobe Flash is required.

4 kommentarer:

  1. Bra Jing! Instruktivt, lugnt och tydligt.

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Värst vad du ligger i. Det här bådar gott för din skola.
    En jättebra Jing du gjort.Tydlig och bra information. Har själv funderat på att göra en.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Låter som en jättebra uppgift. Man blir ju sugen på att få se någon av elevernas filmer.
    Tycker din Jing-film är alldeles utmärkt. Har du fått någon respons av eleverna?

    SvaraRadera
  4. Hej Lars! Hade uppföljning med eleverna idag. Flera av dem hade tittat på filmerna hemma och tyckte att de kände sig säkrar att använda Photo story på egen hand efteråt. De var ju också mitt mål.

    SvaraRadera