fredag 6 maj 2011

4 slides

Jag har ju en förhoppning om att jag på något sätt kommer att få möjlighet att fortbilda mina kollegor kring IKT under nästa läsår. Inför detta måste jag presentera mina tankar kring fortbildningen och varför vi ska satsa på IKT just nu.

Mina tankar och kunskaper kring IKT ska jag på något sätt presentera för mina kollegor. Jag hoppas att jag kan få mina kollegor att förstå att min fortbildning tillsammans med dem ska få dem att känna sig tryggare i att använda datorn med eleverna och även att vi kan börja diskussioner tillsammans hur vi kan använda IKT som integrerat pedagogiskt redskap.
Min förhoppning är också att jag kan få mina kollegor att använda sig av min resurssida, som jag håller på att bygga, att jag kan få dem att känna att datorn i undervisnigen är något positivt och inte alls behöver vara komplicerat.


Jag måste även få med i min presentation att vi i skolan inte har något val vad det gäller IKT och vad aktuell forskning säger bl a att det är viktigt att integrera datorn i undervisningen inte bara att man använder den.

1 kommentar:

  1. Önskar dig lycka till med att forbilda dina kollegor.
    Det känns verkligen som en nödvändighet i dagens skola att integrera datorn i undervisningen.

    SvaraRadera